Jedno z najvýznamnejších slovenských športových podujatí Svetový pohár v lyžovaní v Jasnej sledovalo v priamom prenose viac ako 100 miliónov divákov. Podľa organizácie pre podporu a propagáciu cestovného ruchu SLOVAKIA TRAVEL sme ako krajina vyslali do zahraničia správu, že Slovensko má čím prekvapiť.
Do nášho najväčšieho lyžiarskeho strediska prišlo každý deň na Svetový pohár v Jasnej 12-tisíc návštevníkov. Organizátori vypredali všetky vstupenky a akreditovalo sa 150 novinárov, okrem slovenských aj z Česka, Rakúska, Švédska, Poľska a Švajčiarska. „Priamy prenos sa vysielal 160 krajín, odhaduje sa, že ho videlo viac ako 100 miliónov divákov. To je 100 miliónov potenciálnych turistov. Jasná sa stala príkladom, ako sa majú svetové podujatia robiť na Slovensku,“ povedal Václav Mika, generálny riaditeľ SLOVAKIA TRAVEL.
Veľmi aktívne sa o tento úspech pričinil Región Liptov, jeho Oblastná organizácia cestovného ruchu a mesto Liptovský Mikuláš. Bolo to aj pre nich doslova podujatie roka a krásna reklama Slovenska.
Región Liptov sa podieľal na marketingu podujatia, s partnermi zabezpečoval dopravný projekt a tiež spolufinancoval skibusovú dopravu. Financoval aj šperky pre pretekárky a korunky pre víťazky, ktoré boli inšpirované folklórnymi prvkami z troch liptovských obcí. Navyše počas podujatia boli na pľaci skvelí Liptovskí zbojníci, ktorí robili show a návštevníci v stánku v blízkosti pódia mohli vyskúšať liptovské syry aj bylinkové čaje. Liptáci sú hrdí za celý organizačný team svetového pohára, že podujatie perfektne zvládli a Slovensko potvrdilo, že má na to, aby sa stalo pravidelným organizátorom svetových pohárov v lyžovaní s veľkým prínosom pre náš turizmus.
Foto: https://www.worldcupjasna.sk/