Pred rokom vznikla národná organizácia na propagáciu, podporu a rozvoj cestovného ruchu Slovenska na domácom a zahraničnom trhu. SLOVAKIA TRAVEL sa napriek pandémii a obmedzeniam podarilo efektívne podporiť letnú aj zimnú turistickú sezónu vysvetľovacou infokampaňou. Organizácia tiež rozbehla spoluprácu s partnerskými agentúrami v susedných krajinách a buduje dátové centrum.
Rozvoj cestovného ruchu na Slovensku pred dvomi rokmi poznačila pandémia, o to dôležitejšie bolo, že sa v našej krajine naštartovala jeho koordinovaná podpora pod taktovkou SLOVAKIA TRAVEL. ,,Naša organizácia vznikla v náročnom období. Podmienky pre príjazdový cestovný ruch boli obmedzené a často nepredvídateľné, chýbali jasné informácie. Na zahraničných trhoch sme preto vysvetľovali, ako sa dá stráviť bezpečne, ale aj príjemne dovolenka na Slovensku,“ hovorí Václav Mika, generálny riaditeľ SLOVAKIA TRAVEL.
Letnú sezónu podporila organizácia online kampaňou ,,Videli ste, že…“ a zimnú kampaň spojila so sloganom ,,Dovolenka na Slovensku má veľa plusov“. Do propagácie Slovenska sa podarilo zapojiť významných športovcov, na lyžiarske svahy pozývala doma a na kľúčových trhoch ambasádorka SLOVAKIA TRAVEL Petra Vlhová, organizácia nadviazala spoluprácu s tímom Žampovcov, či s paralympionikmi.
,,Domáci cestovný ruch mal vlani z hľadiska letnej sezóny historicky najlepší rok. Radi by sme tieto štatistiky zopakovali. Nebude to ľahké, náš cestovný ruch bude poznačený vojnou na Ukrajine, preto okrem pripravených taktických a imidžových kampaní budeme pokračovať aj v informačnej, aby dovolenkári vedeli, že sme nielen nádherná a zaujímavú krajina, ale naďalej i bezpečná“ konštatuje Václav Mika.
K vrcholom prvého roka činnosti SLOVAKIA TRAVEL patrí účasť na svetovej výstave EXPO, organizácia už má k dispozícii prvé výsledky štatistík. „Nebyť tam by znamenalo neexistovať. Náš pavilón navštívilo viac ako pol milióna návštevníkov. Viac ako 90 percent z nich uviedlo, že chce našu krajinu navštíviť. Najviac ich zaujali príroda, gastronómia, kultúrne pamiatky a kúpeľníctvo. Hrdo sme sa prezentovali ako krajina s trvalo udržateľným turizmom, ktorý sa stal globálnym trendom,“ dodáva Václav Mika. Bodovalo aj kúpeľníctvo, týždeň Health and Wellness vzbudil hlavne na arabskom trhu vzbudil veľký záujem.
Úspešnú účasť na EXPO chce SLOVAKIA TRAVEL využiť aj na ďalších veľtrhoch cestovného ruchu, ktoré sa už postupne rozbiehajú a k ďalším plánom patrí rozšírenie siete zahraničných zastúpení, užšia spolupráca s domácimi organizáciami cestovného ruchu, ale aj dobudovanie dátového centra slúžiaceho na analýzu zdrojových trhov a realizovanie prieskumov, ktoré by výrazne zefektívnilo prácu tímu marketingu a propagácie.