Včera to bolo práve osemnásť rokov, čo navždy odišiel Július Satinský.
Július Satinský podľahol dlhej a ťažkej chorobe 29. decembra 2002 v Bratislave. Jeho prvou manželkou bola členka Baletu Slovenského národného divadla (SND), tanečnica Lúčnice a prekladateľka z angličtiny a španielčiny Oľga Lajdová, ktorá sa v roku 1985 utopila pri kúpaní v Karibskom mori na Panenských ostrovoch. O ich láske rozpráva aj kniha Listy Oľge, ktorú vydalo vydavateľstvo Slovart v roku 2013 a obsahuje korešpondenciu medzi dvadsiatnikom Satinským a ešte mladšou Oľgou Lajdovou. So svojou druhou manželkou, lekárkou Vierou Satinskou, mal dcéru Luciu a syna Jána.
Za svoje umenie a občianske postoje získal viacero ocenení. Ešte počas života mu prezident SR Rudolf Schuster v januári 2002 udelil štátne vyznamenanie Pribinov kríž I. triedy. Na svojej poslednej zahraničnej návšteve vo funkcii prezidenta Českej republiky (ČR) v januári 2003 mu Václav Havel udelil štátne vyznamenanie ČR – Medailu Za zásluhy I. stupňa in memoriam.
V novembri 2003 Satinskému udelili (in memoriam) Cenu Tatra banky. Na slávnostnom Trojkráľovom večere mu vtedajší primátor Bratislavy Andrej Ďurkovský udelil Cenu primátora Bratislavy na rok 2003. V diváckej ankete OTO (Osobnosť Televíznej Obrazovky) sa vo februári 2003 stal najobľúbenejším hercom za rok 2002.
Slovenská astronomická spoločnosť po Satinskom pomenovala planétku 15946. V roku 2004 na Bratislavskom bále po prvýkrát udelili cenu Júliusa Satinského s názvom Bratislavská čučoriedka.
Reliéf nosa zosnulého humoristu v nadživotnej veľkosti sa v auguste 2004 stal prvým exponátom v Uličke slávnych nosov v Kremnici. V septembri 2006 mu odhalili sochu na Dunajskej ulici v Bratislave, kde strávil podstatnú časť života a ktorú tak nezabudnuteľne opísal. Urna s jeho popolom je uložená na bratislavskom Ondrejskom cintoríne.
Nezabudnuteľný a originálny komik vytvoril s Milanom Lasicom legendárnu dvojicu, ktorá viac ako štyri desaťročia zabávala divadelných a televíznych divákov inteligentným humorom. Stali sa zakladateľmi moderného slovenského humoru, ktorý sa odpútal od typu zábavného ľudového rozprávačstva a predstavoval spôsob intelektuálneho satirického nazerania na svet.