Charlie Chaplin povedal, že deň bez smiechu je stratený. Hovorí sa tiež, že smiech lieči. Preto nesmú radosť a smiech byť výsadou mladých a zdravých, nárok na dobrú náladu má predsa každý. Takto by sa dala popísať základná myšlienka profesionálnych zdravotných klaunov z občianskeho združenia ČERVENÝ NOS Clowndoctors.
Jeho poslaním je už dvadsať rokov prinášať prostredníctvom klaunského umenia radosť a smiech tým, ktorí to potrebujú. Sedemdesiat profesionálnych zdravotných klaunov pravidelne navštevuje vyše päťdesiat nemocníc a úsmev vyčarúvajú aj na tvárach seniorov. Pripomeňme, že za to získali aj ocenenie Senior Friendly.
Úsmev je superschopnosť, ktorou disponujeme úplne všetci. Ide o jednu z najjednoduchších činností ľudského tela, stačí naň totiž súhra 17 svalov, kým na zamračenie sa treba takmer trojnásobok. A ak by sa človek obával svalovice na tvári, usmievať sa dá aj očami. Úsmev pritom topí ľady, otvára srdcia a zaháňa strach. Kvalitne rozdávať radosť to však nie je len tak! Našťastie na to máme naslovovzatých odborníkov s najvyššou možnou kvalitou. Napr. doktor Trubka, sestrička Lulu Pištíková, doktor Hugo Huspenina, vrchná sestra Lila a mnohé i mnohí ďalší z klaunského tímu Červeného nosa.
Ich misiu šíriť radosť, smiech a nádej môžu teraz ľahko podporiť všetci. Od 27. mája až do 9. júna si možno v ktoromkoľvek Lidli zakúpiť základnú pracovnú pomôcku zdravotných klaunov – červený penový nos. Tak 1 eurom prispejú k šíreniu radosti a smiechu najmä na detských oddeleniach nemocníc po celom Slovensku.
Hlavnou tvárou kampane „Hrdo nos nos“ je Miroslav Noga. Známy herec sa rozhodol, že chce, aby sa mu pre jeho nos smiali všetci, úúúplne všetci, a preto si ochotne nasadil červený penový nos. „Humor je vážna vec a u kolegov zdravotných klaunov to platí dvojnásobne, preto ich úprimne obdivujem. Zdravie sa nedá kúpiť, ale smiech dokáže zázraky, lieči a predlžuje život. Doprajme ho teda aj deťom na nemocničných lôžkach, ktoré čakajú na kúsok nádeje a radosti zo života,“ odkázal Miro Noga.
Cieľ je jasný – získať prostriedky na organizáciu 365 klauniád. A čo to vlastne klauniáda je? Ide spravidla o klaunskú návštevu, ktorú realizuje od izby k izbe dvojica zdravotných klaunov na jednom alebo viacerých oddeleniach nemocnice alebo v seniorskom zariadení. Tristošesťdesiatpäť klauniád teda znamená stovky hodín radosti.
„Radosť pre nás znamená naozaj veľa, pretože s úsmevom je život úplne iný a práca ide od ruky. O smiech a dobrú náladu sa chceme podeliť aj s našimi zákazníkmi a zákazníčkami, preto sa veľmi tešíme z tejto skvelej spolupráce. Prajeme si, nech si čo najviac ľudí nasadí červené nosy, ktoré sú ešte silnejšie než čarodejnícke paličky – úspech je totiž garantovaný,“ uviedol Tomáš Bezák, vedúci úseku komunikácie Lidl Slovenská republika.
Zdroj a foto: Lidl